2009년 개정 교육과정에 따른 중학교 1학년 교과서 함수 영역 비교 분석
- Abstract
- Multiple mathematical skills are required in order to solve effectively the various phenomena of everyday life. This viewpoint is a main director of 2009 Korean revision of mathematic curriculum.
In this thesis, we summarize the history of Korean curriculum and the history of fuction concept. We then compare 13 textbooks and teacher's manuals written in accordance with 2009 revised curriculum the previous curriculum, focusing on function. Analysis on our comparison is given in term of teacher's teaching method, student's learning, and curriculum.
- Author(s)
- 백선영
- Issued Date
- 2014
- Awarded Date
- 2014. 2
- Type
- Dissertation
- Publisher
- 부경대학교
- URI
- https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/1302
http://pknu.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001966711
- Affiliation
- 교육대학원
- Department
- 교육대학원 수학교육전공
- Advisor
- 심효섭
- Table Of Contents
- 표 목차 ⅲ
그림 목차 iv
Abstract(in English) v
Ⅰ. 서론 1
1. 연구의 필요성과 목적 1
2. 연구내용 2
3. 연구의 제한점 2
4. 기대되는 효과 3
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행연구 4
1. 수학과 교육과정의 변천사 4
2. 2009 개정 중학교 교육과정 6
3. 2009 개정 수학과 중학교 교육과정 8
4. 함수의 개관 13
Ⅲ. 연구대상 및 방법 24
1. 연구대상 24
2. 연구절차 25
Ⅳ. 교과서 분석 26
1. 교과서별 단원구성 비교 및 분석 26
2. 교과서 내용 분석 31
Ⅵ. 결론 및 제언 47
참고문헌 50
- Degree
- Master
-
Appears in Collections:
- 교육대학원 > 수학교육전공
- Authorize & License
-
- Files in This Item:
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.