PUKYONG

중국인 관광객의 해상케이블카 체험요소가 지각된 가치와 체험만족에 미치는 영향

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Alternative Title
Effects of Chinese Tourists' Experiential Elements of Marine Cable Car on Perceived Value and Satisfaction
Abstract
The purpose of this study is to investigate the effect of Chinese tourists' experiential elements of Marine Cable Car on perceived value and satisfaction. For the purpose of this study , the Chinese visitors to the cable car were surveyed. Of 160 self-completed questionnaires collected from the Chinese tourists who had ridden cable Car. Finally, 150 were usable for data analysis. And the period for investigation was from April 25 to June 2, 2019.
The results were summarized as follows. First, escapism experience and entertainment experience have a statistically significant a positive (+) effect on perceived value. Aesthetic experience and education experience did not affect perceived value. Second, perceived value has a positive (+) effect on satisfaction. Indicating that if Chinese tourists receive more perceived value, they will be more satisfied with the experience. Finally, Through this study, more measures for the development of marine cable car will be provided, as well as enlightenment for the maintenance of Chinese tourists.
Author(s)
LIN AIXIAN
Issued Date
2020
Awarded Date
2020. 2
Type
Dissertation
Keyword
송도 해상케이블카(Marine cable car) 체험요소(Experiential elements) 지각된 가치(Perceived value) 만족(Satisfaction)
Publisher
부경대학교
URI
https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/23945
http://pknu.dcollection.net/common/orgView/200000292422
Alternative Author(s)
LIN AIXIAN
Affiliation
부경대학교 경영대학원
Department
경영대학원 경영학과경영학전공
Advisor
전재균
Table Of Contents
제 1 장 서 론 1
제 1 절 연구배경 1
제 2 절 문제제기 2
제 3 절 연구목적 3
제 4 절 연구방법 4
제 5 절 연구의 구성 5
제 2 장 이론적 배경 7
제 1 절 해상케이블카 체험요소 7
1. 일탈체험 8
2. 심미체험 9
3. 교육체험 9
4. 오락체험 10
제 2 절 지각된 가치 11
제 3 절 체험만족 14
제 3 장 연구모형 및 가설 17
제 1 절 연구 모형 17
제 2 절 연구가설 17
제 3 절 표본 및 조사 설계 19
제 4 절 변수의 조작적정의 및 측정 19
1. 체험요소 19
2. 지각된 가치 20
3. 체험만족 20
제 4 장 실증분석 21
제 1 절 표본의 인구통계학적 특성 21
제 2 절 신뢰성 및 타당성 22
제 3 절 가설검증결과 26
1. 체험요소가 지각된 가치에 미치는 영향 26
2. 지각된 가치가 체험만족에 미치는 영향 27
제 5 장 결론 28
제 1 절 연구결과와 요약 28
제 2 절 연구의 시사점 29
1. 이론적 시사점 29
2. 실무적 시사점 30
제 3 절 본 연구의 한계점과 향후 연구 방향 32
참고문헌 34
부록 40
Degree
Master
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경영대학원 > 경영학과-경영학전공
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