커피전문점 선택속성이 고객만족과 SNS구전의도에 미치는 영향
- Alternative Title
- The Effect of Coffee Shops’ Selection Attributes on Customer Satisfaction and SNS WOM Intention : Focused on Coastal Tourism Destinations
- Abstract
- In this study, In order to how the coffee shop's selection attributes affect customer satisfaction and SNS WOM intentions, regarding coffee shops located in coastal tourist destinations.
So we collected data by conducting a survey of four coffee shops located in coasts of Busan and Ulsan, and conducted exploratory factor analysis, reliability analysis, and regression analysis using the statistical program SPSS Windows 25.0.
As a result, a hypothesis on coffee quality, hygiene, visual, and convenience had a positive (+) effects on customer satisfaction, and customer satisfaction had a positive (+) effects on the intention of SNS WOM intentions.
In addition to the differences were derived by comparing the selection attributes of coffee shops derived from existing prior research, and suggested on summary of the findings, implications, and limitations.
- Author(s)
- 조승현
- Issued Date
- 2021
- Awarded Date
- 2021. 2
- Type
- Dissertation
- Keyword
- Coffee Shops Selection attributes Customer satisfaction SNS WOM Intention
- Publisher
- 부경대학교
- URI
- https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/2398
http://pknu.dcollection.net/common/orgView/200000374455
- Alternative Author(s)
- Seung-Hyun Cho
- Affiliation
- 부경대학교 경영대학원
- Department
- 경영대학원 관광경영학과
- Advisor
- 전재균
- Table Of Contents
- 제 1 장 서 론 1
제 1 절 연구의 배경 1
제 2 절 연구의 목적 6
제 2 장 이론적 배경 7
제 1 절 커피전문점 7
제 2 절 커피전문점의 선택속성 8
제 3 절 고객만족 11
제 4 절 SNS구전의도 12
제 3 장 연구모형 및 가설 15
제 1 절 연구 모형 15
제 2 절 가설 설정 15
1. 커피전문점의 선택속성과 고객만족 간의 관계 15
2. 고객만족과 SNS구전의도 간의 관계 16
제 3 절 표본 및 조사설계 17
제 4 절 변수의 조작적 정의 및 측정 18
1. 커피전문점 선택속성 18
2. 고객만족 21
3. SNS구전의도 21
제 4 장 실증분석 22
제 1 절 표본의 인구 통계학적 특성 22
제 2 절 신뢰성 및 타당성 검증 25
1. 커피전문점 선택속성에 대한 신뢰성과 타당성 검증 25
2. 고객만족과 SNS구전의도에 대한 신뢰성과 타당성 검증 27
제 3 절 가설검증결과 28
1. 커피전문점의 선택속성이 고객만족에 미치는 영향(가설1의 검증) 28
2. 고객만족이 SNS구전의도에 미치는 영향(가설2의 검증) 29
제 5 장 결론 31
제 1 절 연구결과 및 시사점 31
제 2 절 연구의 한계점 33
참 고 문 헌 34
설 문 지 38
- Degree
- Master
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- 경영대학원 > 관광경영학과
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