PUKYONG

스크린 인쇄에서 인쇄속도와 잉크점도에 따른 잉크전이 시뮬레이션에 관한 연구

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Alternative Title
Computer Simulation of Ink Transfer in the different Printing Speed and Ink Viscosity in the Screen Printing
Abstract
Recently, Screen printing are changed into automation and it can be possible to make accurate printing. However, there have been lots of trial and error to get perfect result. Also, much time and money must be input in this process. So, before printing progresses, if screen printing process becomes visualization by simulator program. finding optimum point will be in a short time and it was judged that printing result will be collected more exactly and efficiently.
In this study, figure out optimum printing speed and ink viscosity by FLOW-3D program and get the result almost accorded with experiment. Through this study, it would be expected that the application of the screen printing method will be extended with screen printing advantage by using simulator program.
Author(s)
최송아
Issued Date
2013
Awarded Date
2013. 2
Type
Dissertation
Publisher
부경대학교
URI
https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/24878
http://pknu.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001966257
Alternative Author(s)
Song-Ah Choi
Affiliation
부경대학교 대학원
Department
대학원 인쇄공학과
Advisor
윤종태
Table Of Contents
목차 ⅰ
List of figures ⅲ
List of tables ⅴ
Abstract ⅵ

1. 서 론 1

2. 이 론 3

2-1.잉크의 전이 이론 3
2-1-1.오프닝의 구성 3
2-1-2.판 떨어짐 조작 6
2-2.전이 방정식 9
2-2-1.전이 정수 10

3. 실 험 14

3-1.인쇄조건 14
3-2.잉크조건 14
3-3.시뮬레이션 15
3-3-1.잉크 채움 시뮬레이션 15
3-3-2.판분리 시뮬레이션 16

4. 결과 및 고찰 18

4-1.잉크 물성 인자 도출 (잉크 점도) 18
4-2. 범프 높이 18
4-2-1.범프 높이 분석 18
4-2-2.인쇄 속도 변화에 따른범프 인쇄결과 20
4-3.최적 인쇄 조건 선정 21
4-4.잉크 채움 시뮬레이션 결과 21
4-5.판분리 시뮬레이션 결과 25
4-6.실험과 시뮬레이션 결과 비교 28
4-6-1.잉크 채움 실험과 시뮬레이션 28
4-6-2.판분리 실험과 시뮬레이션 29

5. 결 론 31

참고문헌 32
Degree
Master
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대학원 > 인쇄공학과
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