개인지도가 대학 교양수학 학업성취도 및 수학적 태도에 미치는 영향
- Alternative Title
- The effects of personal lessons on university general mathematics achievements and attitudes towards mathematics
- Abstract
- In this thesis, we carry out personal lessons in order to improve the problem-solving abilities of students who have a low level of university general mathematics, and find the efficient teaching method of the personal lessons by analyzing the mathematic achievement of the participating students.
The tutors teach students, by considering the level of each student participating, and make the analysis of the academic achievement focused on results of the survey on the personal lessons and grades of its course in university general mathematics. Also, we suggest the efficient personal lessons based on the results.
- Author(s)
- 정미연
- Issued Date
- 2012
- Awarded Date
- 2012. 8
- Type
- Dissertation
- Publisher
- 부경대학교
- URI
- https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/25128
http://pknu.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001965010
- Alternative Author(s)
- Mi-Yeun Jung
- Affiliation
- 부경대학교 교육대학원
- Department
- 교육대학원 수학교육전공
- Advisor
- 표용수
- Table Of Contents
- Abstract(in English) iv
Ⅰ. 서론 1
1. 연구의 필요성과 목적 1
2. 연구문제 2
3. 연구의 제한점 3
Ⅱ. 이론적 배경 및 선행연구 4
1. 튜터의 정의 4
2. 튜터의 역할과 기능 5
3. 선행연구 조사 6
Ⅲ. 연구방법 및 개인지도 운영 실제 9
1. 연구대상 9
2. 연구절차 9
3. 개인지도 운영 방법 9
4. 개인지도 운영 현황 12
Ⅳ. 연구결과 및 분석 15
1. 학생실태 설문조사 15
2. 개인지도 만족도 설문조사 18
3. 학업성취도 분석 21
4. 개인지도 운영의 장점과 개선점 26
Ⅴ. 결론 및 제언 30
1. 결론 30
2. 제언 31
참고문헌 33
부 록 35
- Degree
- Master
-
Appears in Collections:
- 교육대학원 > 수학교육전공
- Authorize & License
-
- Files in This Item:
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.