2007 개정 교육과정에 따른 중학교 3학년 수학교과서 비교 분석
- Abstract
- Comparative Analysis of Middle School Mathematics Third-Grade Textbooks and Reference Text Following the 2007 Revised Educational Curriculum
Jin Hee Oh
Graduate School of Education
Pukyong National University
Abstract
Structure and problem solving question types of Third- grade middle school mathematics textbook from 2007 revision of mathematics curriculum are analyzed.
First of all, let's see the meaning, function of textbook, and 2007 revised mathematics curriculum. Second, it is that the structure, term, preparation study, number of page, number of questions of eight textbooks are separately compared and analyzed.
- Author(s)
- 오진희
- Issued Date
- 2013
- Awarded Date
- 2013. 8
- Type
- Dissertation
- Publisher
- 부경대학교
- URI
- https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/25340
http://pknu.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001966413
- Affiliation
- 교육대학원
- Department
- 교육대학원 수학교육전공
- Advisor
- 조성진 교수님
- Table Of Contents
- 목차
표 목차 ii
Abstract iii
Ⅰ. 서론 1
1. 연구의 필요성 및 목적 1
2. 연구 대상 2
3. 연구 내용 및 방법 3
4. 연구의 한계점 4
5. 연구의 기대 효과 4
Ⅱ. 이론적 배경 5
1. 교과서의 의미와 기능 5
2. 2007 개정 수학과 교육과정 9
Ⅲ. 2007 개정 교육과정에 따른 중학교 3학년 8종 수학 교과서 비교 분석 16
1. 교과서 대단원 구성 양식 비교 16
2. 교과서 용어의 기술 비교 18
3. 교과서 단원도입부 비교 24
4. 교과서 준비학습 비교 27
5. 교과서 면수 비교 29
6. 교과서 비교 30
Ⅳ. 요약 및 제언 33
1. 요약 33
2. 제언 34
참고문헌 36
- Degree
- Master
-
Appears in Collections:
- 교육대학원 > 수학교육전공
- Authorize & License
-
- Files in This Item:
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.