PUKYONG

중국 동부 지역방송산업의 발전전략에 관한 연구

Metadata Downloads
Alternative Title
Research on the Development of Chinese Eastern Provinces TV Stations: The Process of Corporation Activities
Abstract
China's broadcasting industry is changing, along with the fast development and globalization. This change mainly behaves in the strategic reorganization of China local broadcasting industry group collectivization. Group collectivization which complies with the requirement of development is also the deepening reform of China's broadcasting industry. According to the development trend of broadcasting industry group collectivization in the global perspective, core competitiveness of China's broadcasting industry group collectivization lies in program industry, monopoly resources, brand marketing and technical innovation. Some confinement factors would appear with the continuous improvement of broadcasting industry collectivization reform, especially in China. To settle these development problems with Chinese characteristics, the essential depends on industrial innovation, which means diversification strategy of multimedia merger and trans-regional operation.
This paper will further discuss the above problem and solving methods.

Keyword: broadcasting industry, collectivization, core competitiveness
Author(s)
저함
Issued Date
2013
Awarded Date
2013. 8
Type
Dissertation
Publisher
부경대학교
URI
https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/25561
http://pknu.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001966636
Alternative Author(s)
Chu, Han
Affiliation
대학원
Department
대학원 신문방송학과
Advisor
이상기
Table Of Contents
목 차


Abstract

제1장 서론………………………………………………………………………………………1
1.1 문제 제기…………………………………………………………………………………1
1.2 연구 방법…………………………………………………………………………………2
제2장 중국의 방송산업과 지역방송산업……………………………………………………3
2.1 산업으로서의 방송………………………………………………………………………3
2.1.1 방송산업의 정의……………………………………………………………………3
2.1.2 방송산업의 특징……………………………………………………………………3
2.1.3 방송산업의 기능……………………………………………………………………4
2.2 중국의 방송산업…………………………………………………………………………4
2.2.1 중국 방송산업의 발전………………………………………………………………4
2.2.2 중국 방송산업의 구성………………………………………………………………6
2.3 중국의 지역방송산업…………………………………………………………………11
2.3.1 중국 지역방송산업의 탄생………………………………………………………11
2.3.2 중국 지역방송산업의 경영 내용………………………………………………12
2.3.3 중국 지역방송산업의 특성………………………………………………………16
제3장 중국 지역방송산업의 발전 추세 - 기업화……………………………………18
3.1 기업화의 목적…………………………………………………………………………19
3.2 기업화의 조건…………………………………………………………………………20
3.3 기업화의 원칙…………………………………………………………………………21
3.4 기업화의 기능…………………………………………………………………………22
제4장 중국 지역방송산업의 경영 전략…………………………………………………25
4.1 지역방송기업의 경영 전략……………………………………………………………25
4.2 지역위성방송의 경영 전략……………………………………………………………27
4.2.1 지역위성방송의 경영 상황………………………………………………………27
4.2.2 지역위성방송의 지향 - 뉴스 및 오락……………………………………31
4.2.3 지역위성방송의 경쟁 범주………………………………………………………32
4.2.4 지역위성방송의 프로그램 경영………………………………………………33
제5장 사례연구: 강소성 방송국(JSBC)의 뉴스보도그램을 중심으로…………36
5.1 도시방송채널의 소개………………………………………………………………36
5.2 도시방송채널의 프로그램…………………………………………………………37
5.3 도시방송채널의 창의성 전략………………………………………………………38
5.4 다른 매체와의 협력…………………………………………………………………39
5.5 다른 지역과의 협력…………………………………………………………………40
제6장 결론……………………………………………………………………………………41
참고문헌…………………………………………………………………………………………43
Degree
Master
Appears in Collections:
대학원 > 신문방송학과
Authorize & License
  • Authorize공개
Files in This Item:

Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.