PUKYONG

몽골의 해외직접 구매 이용자의 택배서비스 만족도와 서비스 개선 요소별 지불 의향에 관한 연구

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Alternative Title
Mongolian overseas direct purchase users Courier Service Satisfaction and Payment Intention by Service Improvement Factors
Abstract
The transport and logistic systems in Mongolia encounter numerous barriers due to its geographically isolated and landlocked status. This research aims to examine unique factors and customer satisfaction of courier service and motivation to reuse the courier service by customers who have ordered goods and products from abroad through online shopping.
Author(s)
마크바리아뜨 어럴젓뜨
Issued Date
2023
Awarded Date
2023-02
Type
Dissertation
Publisher
부경대학교
URI
https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/33067
http://pknu.dcollection.net/common/orgView/200000660636
Alternative Author(s)
MAKHBARIAD OROLZOD
Affiliation
부경대학교 대학원
Department
대학원 국제통상물류학과
Advisor
이정윤
Table Of Contents
Ⅰ. 서론 1
1. 연구의 배경 및 목적 1
2. 연구의 방법 및 구성 3
3. 몽골의 현황 조사 4
Ⅱ. 이론적 배경 16
1. 선행 연구 16
2. 만족도 이해 및 정의 20
3. 택배 서비스의 만족도 22
Ⅲ. 연구방법 및 연구 가설 25
1. 연구방법 25
2. 연구 가설 및 모형 28
Ⅳ. 실증분석 31
1. 응답자 특성 31
2. 교차 분석 결과 35
3. 만족도 및 재이용 의도에 관한 분석 결과 40
4. 개선 요소별 지불 의향에 관한 분석 결과 46
Ⅴ. 결론 47
1. 연구 결과 47
2. 시사점 및 한계점 50
참고 문헌 52
부록 58
Degree
Master
Appears in Collections:
대학원 > 국제통상물류학과-FTA비즈니스전공
Authorize & License
  • Authorize공개
  • Embargo2023-02-08
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