PUKYONG

편의점 패스트푸드의 지각된 품질과 지각된 위험,고객만족, 본사의 신뢰 및 재구매의도간의관계에 관한 연구

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Alternative Title
Causal Relationship among Perceived Quality, Perceived Risk,Customer Satisfaction, Company´s Trust and Repurchase Intention about Fast Food in Convenience Store : A Comparative Study between Korea and Japan
Abstract
The purpose of this research is to investigate which factors influence to repurchase intention about fast food of convenience store in Korea. And this research also attempt to compare the process in determination of repurchase intention about fast food of convenience store between Korea and Japan. In the perceived quality, this research drew the four factors as aesthetics of food, variety of menu, trustworthiness of food, convenience of food. Present research focused on the effect of perceived qualities that were selected as antecedents among perceived risk, customer satisfaction, company's trust, and repurchase intention.
The data for analysis obtained from 558 customers(409 Korean and 149 Japanese) who have bought the fast food in convenience store.
The results through AMOS 4.0, structural equation program show as following: first, trustworthiness of food and variety of menu has a positive influence on customer's satisfaction. Especially, trustworthiness of food is not only effective to customer satisfaction but also having positive influence to company's trust. And also trustworthiness of food has negative influence to perceived risk. Second, perceived risk has negative influence to customer satisfaction. Third, customer satisfaction and convenience of food have a positive influence to repurchase intention. Especially, customer satisfaction significantly effect to repurchase intention for Korean customers. Fourth, there is no big difference in determination of repurchase intention about fast food of convenience store between Korea and Japan.
Author(s)
송원 영심
Issued Date
2008
Awarded Date
2008. 2
Type
Dissertation
Keyword
Convenience Store Fast Food Perceived Quality Customer satisfaction Repurchase Intention
Publisher
부경대학교 대학원
URI
https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/4243
http://pknu.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001984441
Alternative Author(s)
Eishin Matsubara
Affiliation
부경대학교 대학원
Department
대학원 경영학과
Advisor
김완민
Table Of Contents
제Ⅰ장 서론 = 1
제1절 연구의 배경과 목적 = 1
제2절 연구의 방법과 구성 = 3
제Ⅱ장 이론적 배경 = 5
제1절 편의점 패스트푸드의 개념과 유형 = 5
제2절 지각된 품질 = 7
제3절 지각된 위험 = 11
제4절 고객만족 = 15
제5절 본사의 신뢰 = 17
제6절 재구매의도 = 19
제Ⅲ장 연구가설 및 연구모형 = 21
제1절 지각된 품질과 지각된 위험간의 관계 = 21
제2절 지각된 품질과 고객만족간의 관계 = 22
제3절 지각된 품질과 본사의 신뢰간의 관계 = 24
제4절 지각된 품질과 재구매의도간의 관계 = 25
제5절 지각된 위험과 고객만족간의 관계 = 26
제6절 지각된 위험과 본사의 신뢰간의 관계 = 27
제7절 지각된 위험과 재구매의도간의 관계 = 28
제8절 고객만족과 본사의 신뢰간의 관계 = 28
제9절 고객만족과 재구매의도간의 관계 = 28
제10절 본사의 신뢰와 재구매의도간의 관계 = 31
제11절 연구모형 = 32
제Ⅳ장 실증분석 = 33
제1절 연구방법 = 33
가. 변수의 조작적 정의 및 측정도구 = 33
나. 조사방법 = 37
다. 표본의 특성 = 37
제2절 자료의 신뢰성 및 타당성 검토 = 45
제Ⅴ장 연구결과 = 51
제1절 연구모형의 적합성 평가 = 51
제2절 연구가설 검증 = 52
제Ⅵ장 결론 = 60
제1절 연구결과의 요약 = 60
제2절 본 연구의 의의 및 관리적 시사점 = 62
제3절 본 연구의 한계점 및 미래 연구방향 = 66
참고문헌 = 67
설문지 = 80
Degree
Master
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대학원 > 경영학과
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