상업스포츠센터 수영지도자의 서비스행동이 고객만족 및 재이용에 미치는 영향
- Alternative Title
- The Effect of Excellent Coaching on Student Satisfaction and Continued Enrollment at an Industrial Sports Center
- Abstract
- The purpose of this research is to investigate the effect of excellent coaching on consumer satisfaction and continued enrollment at an industrial sports center. For this, the researcher conducted and analyzed 311 questionnaire by convenience sampling with participants who take swimming class at sports center. The questionnaire is composed of demographic background, service, satisfaction and intention of re-enrollment. A method of analysis for hypothesis testing, the researcher studied exploratory factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, multiple regression analysis by statistical analysis program SPSS Ver. 12.0. After considering all the factors for the purpose of the study, research methods, analysis results, the researcher reached this conclusion.
First, informativeness, materiality, eligibility of subordinate factors had a positive effect on satisfaction.
Second, informativeness, materiality, eligibility of subordinate factors positive effect on intention of re-enrollment.
Third, satisfaction had a positive effect on the intention of re-enrollment.
- Author(s)
- 박성현
- Issued Date
- 2011
- Awarded Date
- 2011. 2
- Type
- Dissertation
- Keyword
- 상업스포츠센터 수영지도자
- Publisher
- 부경대학교
- URI
- https://repository.pknu.ac.kr:8443/handle/2021.oak/9730
http://pknu.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000001963987
- Alternative Author(s)
- Park, Sung-Hyun
- Affiliation
- 부경대학교 대학원
- Department
- 대학원 체육학과
- Advisor
- 문선호
- Table Of Contents
- Ⅰ. 서 론 1
1. 연구의 필요성 1
2. 연구의 목적 3
3. 연구의 변인 4
4. 연구의 가설 5
5. 연구의 제한점 5
6. 용어의 정의 6
Ⅱ. 이론적 배경 8
1. 상업스포츠센터 8
2. 지도자 서비스 13
3. 고객만족 26
4. 재이용의도 33
Ⅲ. 연구 방법 35
1. 연구대상 35
2. 표집방법 38
3. 조사도구 및 기간 38
4. 조사절차 39
5. 자료처리 40
Ⅳ. 연구 결과 41
가. 서비스 행동이 만족도에 정(+)의 영향을 미칠 것이다 45
나. 서비스 행동이 재이용의도에 정(+)의 영향을 미칠 것이다 47
다. 스포츠센터 고객 만족이 재이용의도에 정(+)의 영향을 미칠 것이다 50
Ⅴ. 논의 53
1. 서비스행동과 만족도의 관계 53
2. 서비스행동과 재이용의도의 관계 55
3. 고객 만족도와 재이용의도의 관계 57
Ⅵ. 결론 및 제언 59
1. 결 론 59
2. 제 언 60
참고문헌 61
부록(설문지) 64
- Degree
- Master
-
Appears in Collections:
- 대학원 > 체육학과
- Authorize & License
-
- Files in This Item:
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.